Rondreis Zuid Amerika

Salta, Cordoba en Mendoza

Zoooo het is even geleden maar hier weer een verhaaltje vanuit het mooie Argentinie!

Na 2 heerlijke zonnige dagen in San Pedro in Chili zijn we vertrokken naar Salta. Hier hebben we voornamelijk niks gedaan en heerlijk gechilled! We wilden wel graag winkeltjes kijken maar door een feestdag van de maagd maria (Als we al het spaans goed hebben verstaan haha) waren alle winkels 2 dagen dicht, en laat dat nou net onze 2 dagen zijn! Toch hebben we savonds wel wat rond gelopen en op onze laatste avond was het bomvol in de stad. Kerstmis werd ingeluid met een prachtige grote nepboom van lichtjes. Voor dit alles ging iedereen nog even naar de kerk (wij ook natuurlijk) en nadat de plaatselijke Bavo 2 kerstliedjes had gespeeld (die wij uiteraard heel hard mee hebben gezongen in het nederlands ;p) ging de boom aan. Luid applaus! Daarna draaide iedereen zich weer een kwartslag naar een groot podium. We konden alles lekker goed zien omdat wij ongeveer de grootste waren op het plein haha! Het feest begon met 5 jongens die op trommels speelden. Heel gaaf! Daarna kwam er een band. Natuurlijk ontbrak de 'prachtige' panfluit ook niet. Tussendoor werd er nog even tango gedanst en daarna begon die fluit weer dus zijn we maar gegaan ;)! Tijd om het uitgaansleven te verkennen. Dus wij op naar de grote straat om de hoek van het hostel waar een soort van Korenmarkt gevestigd was. Hier lekker gedanst in een disco en de verjaardag gevierd van een meisje die 21 werd. Erg gezellig dus!

Na salta zijn we doorgereisd naar Cordoba. Op het busstation kwam Liset er achter dat ze haar telefoon in de bus had laten liggen. Na wat zoekwerk helaas niet gevonden, dus bij deze, op haar Nederlandse nummer is ze niet meer bereiken. We kwamen terecht in een heel klein hostel. Het was gewoon bij mensen thuis en ontzettend gezellig! Er waren een paar jongens die een tijdje inwoonden bij deze mensen en zij hebben ons het nachtleven van Cordoba laten zien! Geweldig genoten! Beetje jammer dat alles ook hier pas om 3u begint en je dus pas weer om 7u in je bedje ligt. We zijn uitgeweest in een super mooi theater (waar lisette een stalker heeft opgelopen haha) en in een salsa bar! De stalker van Liset is terwijl wij weg waren een paar keer bij ons hostel geweest om haar op te zoeken. En de hele avond in de discotheek heeft ie dr in de gaten gehouden! De engerd! Gelukkig waren onze hostel genoten zo aardig om hem aan de praat te houden zodat Liset dit niet hoefde te doen! Kitty is ook nog even bij de kapper langs geweest :D! Goed geknipt en heerlijk om weer n keer de haartjes stijl te hebben!

Omdat we al een tijdje niet meer 'een activiteit' hadden gedaan zijn we gaan paragliden! Hiervoor moesten we eerst 2u bussen naar een plaatsje bij Cordoba in de buurt en vanuit daar zouden we de lucht in gaan. Daar aangekomen bleek het weer prachtig te zijn alleen stond de wind precies de verkeerde kant op. Toch de berg op gegaan om te kijken of het beter zou worden. Na 2uur wachten besloten de instructeurs de lucht in te gaan. Dus hup in de prachtige pakkies en wachten op een goede windvlaag! Lisette ging eerst! Daarna hebben Inske en Kitty nog erg lang gewacht (Waarbij Kitty zo'n 5x geprobeerd heeft om op te steigen maar wat steeds niet lukte). Daarna gingen ook Inske en de 2 duitsers die ook mee waren (super irritante kerel) de lucht in en mocht Kitty nog even wachten. Kon ze mooi foto's maken! Ondertussen stond Liset al weer op de grond! Na nog weer een kwartiertje mocht ook Kitty de lucht in. Dat was dan ook alles want er was zo weinig wind dat ze onmiddelijk begon met dalen en binnen 5 minuten weer op de grond plofte. Inske had meer geluk. Zij hadden een of andere goede windvlaag te pakken en ze heeft heerlijk lang en hoog in de lucht gevlogen! Omdat de instructeurs een kleine teleurstelling merkten besloten ze nog een keer naar boven te gaan om het nog een keer te proberen. Helaas was de wind nog steeds niet beter! Maar wel vet lief dat ze nog een keer wilden gaan. Risico van het vak zullen we maar zeggen ;)! De foto's zijn trouwens wel mooi geworden! haha! We hebben we besloten dat we nu toch ook nog wel willen skydiven (leuk verjaardagskado papa's en mama's??? haha)

Ook aan Cordoba kwam een eind en ook aan de reis met Inske samen. Zij wilde heel graag nog de beroemde watervallen bekijken en is vanaf Cordoba zelf verder gereisd! Hoe dat gegaan is zal ze zelf hier nog even typen. Het afscheid was natuurlijk niet zo leuk en ineens ben je dan weer met zn tweeen.

Wij zijn doorgereisd naar Mendoza. DE plek om wijn te proeven! Aangekomen op het busstation werden we aangesproken door een jongen die ons een hostel aanbood. Hij had een mooie aanbieding, niet duur en we kregen een gratis taxi en gratis ontbijt. Doen dus! Eenmaal ingechecked toch maar even de recenties gekeken en die bleken totaal niet goed! Zo bleek de eigenaar te stelen van de gasten en was hij agressief. Dus snel op zoek gegaan naar een ander hostel en maar 1 nacht bij die engerd gebleven.

In ons nieuwe hostel kregen we korting en een gratis fiets voor de wijntour! Ook een prima deal dus! De eerste dag zijn we naar een dierentuin geweest! Jaja en hij was nog groot ook! 2 uur hebben we heerlijk rondgewandeld en dieren bekeken. De dag erna zijn we een wijntour gaan doen met een duitser en twee belgen! We hebben heerlijk gefiets van wijnerij naar wijnerij en hebben dus ook veel wijntjes geproefd. Ook zijn we nog naar het wijnmuseum geweest. We kregen daar geen rondleiding dus geen idee wat daar allemaal stond! Wel herkenden we de prachtige grote wijnvaten die zorgden voor een leuke fotosessie! Ook hier weer even wijntjes geproefd natuurlijk! Aangekomen bij de fietsverhuurder even gaan zitten en kregen we ook daar een wijntje aangeboden. Het enige was dat ze maar bleven aanvullen en op een gegeven moment stond de kan wijn gewoon bij ons op tafel, allemaal gratis uiteraard! We hoeven waarschijnlijk niet te vertellen hoe gezellig het was ;)! Heel wat wijntjes verder toch de bus naar Mendoza weer gepakt en besloten om even te power nappen en dan nog op stap te gaan. We werden de volgende morgen wakker ;)!

Na deze prachtige wijndag hadden we nog 2 hele dagen in Mendoza. Het zou ontzettend warm worden dus we wilden graag zwemmen. Wij naar het park maar de zwembaden die er waren waren prive en in het meer mocht je niet zwemmen. Dus besloten dan maar alleen te zonnen en ons op te frissen in de plaatselijke fontein. Helaas maakte de politie een eind aan ons verfrissingsmomentje in de fontein. Die avond toch maar weer informatie gevraagd voor een zwembad en de eigenaar van ons hostel verwees ons naar een spa een uurtje van Mendoza. Met de voorspellingen van 39 graden leek ons dit een prima plan! We hebben dus heerlijk de hele dag in de zon gelegen en zijn lekker bruin en verbrand!

Savonds was het nog haasten voor de bus naar Bariloche maar die hebben we gered! Nu zijn we dus in Bariloche en gaan we morgen met 2 israelische meisjes en een schots meisje de 7 lakes route doen met een huur auto! Zijn heel benieuwd en het schijnt ontzettend mooi te zijn. Ook gaan we nog even op zoek naar het restaurant van de broer van Maxima. Alleen om te kijken want eten daar schijnt nogal duur te zijn!

Omdat we niet verwachten voor de kerst nog een verhaaltje te plaatsen:

HELE FIJNE KERSTDAGEN ALLEMAAL!!! EN ALVAST EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!

xxxxxxx Ons!

Ps. Insje we missen je wel hoor!!! Gelukkig zit je nu gezellig bij Melanie, Anjo en Tim!! Have fun daar en geniet nog even je laatste paar dagen!!! Goede reis terug!!!! Liefs!

Zus

Hallo dames,

Jullie maken weer genoeg mee. Voldoende ervaring met hostel, verloren voorwerpen, culturele & niet-culturele activiteiten.
Enjoy. Hier alles goed. Ik (samen de familie) heb voldoende plannen in het vooruitzicht!

Jullie ook een fijne kerst!
xxx

Gerben

He dames,

fijne vakantie nog en tot snel.
Tis wel stil bij de deurdweilers zonder jullie:)

José

Hee girls, fijn weer een verhaal, wij begonnen hier al ontwenningsverschijnselen te krijgen!!! Gelukkig vorige week nog tof geskypet, was erg leuk! Jullie hebben weer genoeg beleefd en gelukkig genoeg vocht (wijn, wijn en wijn)! Misschien komen jullie nog wel Maxima en Willem-Alexander tegen, die brengen de kerstdagen door in Argentinië. :) You never now!! Veel plezier met de 7 lakes tour.
Lieve chicas, hele fijne kerstdagen gewenst en een spetterend en heel gelukkig 2012! Blijf genieten van alles!

Dikke kerstknuffel van ons allemaal!
xxxxxxxxxxxxxxxx

José

Komen er nog foto's? ;);)

cor

Hallo dames,
Nou hier zaten we weer op te wachten. Een mooi verhaal, maar wel jammer van de telefoon. Ik ga er vanuit dat je het nummer direct hebt laten blokkeren, zodat de vinder er niet uren op belt en hoge kosten maakt.
Dat de politie nu een eind aan een zwemavontuur moest maken. Jullie zijn me wel een stel zeg. Jullie charmes heeft jullie natuurlijk gered bij de plaatselijke gendarmerie. Na Cordoba geen stalker meer gescoord???
Van het wijnavontuur hadden wij al iets gehoord. Erg leuk hoor. We zijn ook erg benieuwd naar alle foto's. Geniet verder van de vele belevenissen. Jammer dat jullie nu met z'n tweeën verder moeten, maar dat was bekend. En volgens mij komen jullie ook telkens weer zeer interessante vakantiegangers tegen. Het is dus niet erg eenzaam daar bij jullie.
Van ons uit Bemmel natuurlijk ook hele fijne feestdagen voor jullie. Mooie kerstdagen en een goede jaarwisseling. We horen wel weer van jullie.
groeten,
papa

Gert-Jan

Leuk verhaal weer! Vooral dat paraglyden lijkt me erg tof!!

Merry X-mas!
Cheers! xx

oma-opa, utrecht

hallo wijndrinkers,
Als we jullie verhaal zo lezen drinken jullie LITERS wijn,
maar het zal hopelijk toch wel meevallen.
wij wensen jullie van hier uit FIJNE KERSTDAGEN en een GOEDE JAARWISSELING.Uiteraard met de beste wensen voor 2012.
Geniet nog van alles, maar doe vooral voorzichtig.
Lisette, een dikke knuffel van ons.
En veel liefs voor jullie beiden.

Carola

Lieve dames,

Het is wel één grote vakantie daar, nietwaar ? Leuke verhalen (.....mobieltje kwijt, brak na het wijndrinken en door politie uit een fontein gehaald, is wel iets minder.....) maar jullie genieten wél.

Wat grappig dat jullie het de plaatselijke "BAVO" noemen: je kan het ook UDI noemen: daar zijn jullie óóit vroeger samen begonnen !
Daar hebben jullie géén foto van ? Zijn de Argentijnse mensen zo klein dan, dat jullie er boven uitsteken ?

En hij kent mij niet, maar je mag best de groeten doen van mij aan Martín Zorreguieta. Veel plezier !

Ik ga vandaag alle Kerst-inkopen doen, want er komen hier veel eters. Gezellig !
Geniet van alles, suc6 en doe voorzichtig !

Feliz Navidad y Prospero Ano Nuevo 2012 !!

xxx mama

Fanny

Hey meiden,
wat leuk om jullie verhalen te lezen!! En wat heerlijk genieten allemaal van al die wijn en het mooie weer dat is hier wel even anders!!:) Als ik dit zo lees zou ik heel graag mee willen naar die meren, en al die gezelligheid van jullie!!;) Ja daar moet ik nu dan maar heerlijk thuis van genieten:) en dan maar wachten tot jullie terug zijn om nog eens zo'n gezellige avond bij jullie of aan mijn kant te doen. Ik wens jullie ook een Feliz Navidad y bueno, lindo guapo;) prospero Ano Nuevo 2012!! Ik ga naar een feestje op de keizersgracht haha great balls of fire in de jaren 60 stijl als ik het goed heb met pettycoat haha. Ik hoop en dat zal best dat jullie er ook een geweldig feestje van gaan maken!! dikke x fan

Marielle

Hallo lieve dames,
Weer een heerlijk verhaal. Jullie vermaken jullie goed met kerstmis, wijn en het restaurant van Maxima.
Fijne kerstdagen en alvast de allerbeste wensen voor 2012. Reis voorzichtig. Groetjes Marielle

Kenneth

Hallo meiden,

Goed om weer van jullie te horen en te zien. Nederland is inmiddels in de ban van de kerst. Over ruim 6 uur begint het. Het weer is ook erg winters: regen en 10 graden......dus wiite kerst moeten we er zelf maar bij denken.

Voor jullie beiden: MERRY CHRISTMAS AND A VERY VERY GOOD 2012!!!!!!

Kus Kenneth

Gerty & Willem Poterman

Hallo dames,
Kerst inmiddels weer voorbij hier, helaas geen witte!
Lisette, bedankt voor je kerstkaart. GJ heeft het gezellig gehad in Bemmel. Hoorde dat jullie Kerst in Bariloche hebben doorgebracht; ben benieuwd of dat een beetje bevallen is. Voor de rest vermaken jullie je prima, zo te lezen.
Wij gaan ons richten op Oud & Nieuw met de traditionele oliebollen en champagne.
We wensen jullie een fijne jaarwisseling en nog een hele mooie en bijzondere reistijd in 2012.
Groetjes uit Deventer!