Rondreis Zuid Amerika

Huacachina

Hierbij weer even een snel verhaaltje, want we hebben weer veel meegemaakt!
Na Máncora zijn we dus met de bus richting Lima gegaan. Dit was een rit van 20 uur. In Lima zijn we niet lang gebleven. Van de verhalen die we van andere backpackers gehoord hadden is dit niet de stad waar je als backpacker heel lang wilt blijven. Het is een werkstad, er is totaal geen toerisme en het schijnt er gevaarlijk te zijn. Genoeg redenen dus om door te reizen naar Ica. Dit was nog een busrit van 5 uur. In Ica moesten we nog met een taxi richting Huacachina, want daar zouden we gaan sandboarden. Een taxi chauffeur was zo aardig dat hij ons alle 5 wel in een taxi wou hebben. 4 grote backpacks achter in de kofferbak vastgebonden (want die kon natuurlijk niet meer dicht) en de andere backpack voorin met Inske en de andere 4 meiden op de achterbank. Gelukkig was het maar 5 minuutjes rijden. Het was al aardig donker toen we in Huacachina aankwamen dus veel van de omgeving hebben we niet meer gezien. We hebben even wat gegeten bij ons hostel en daarna zijn we meteen gaan slapen. ’s Ochtends hebben we broodjes en fruit bij een supermarktje gehaald voor het ontbijt. Dan zie je pas echt waar je terecht bent gekomen. Je leeft daar in een oase. Huacachina is namelijk een heel klein dorpje midden in de woestijn. Het bestaat uit een paar hostels, winkeltjes, restaurantjes en in het midden een groot meer. Het enige wat je om je heen ziet zijn hoge bergen met zand. Zoek bij de afbeeldingen van Google voor de grap maar eens op ‘Huacachina’.
Dit was de dag dat we zouden gaan sandboarden. Kitty en Lisette wouden ook nog heel graag met een quad over de bergen heen scheuren, dus dat hebben wij ’s ochtends gedaan. Heel erg leuk om te doen. Het enige wat je om je heen ziet is zand, zand en nog eens zand. Veel foto’s gemaakt en hard gescheurd. Toen we weer terug in Huacachina waren, kwamen we erachter dat Kitty nog geen goede foto op de quad zelf had. We vroegen aan de gids of we nog 1 keer de berg op mochten en natuurlijk kon dat! Wij nog 1 keer met de quad omhoog. 3 mensen op 1 quad, levensgevaarlijk haha. Maar alles natuurlijk voor de foto!

Diezelfde middag gingen we sandboarden van 4 tot 6 uur. Ze doen dit zo laat in de middag omdat het erg mooi is om vanaf de hoge zandbergen de zonsondergang te zien. Wij allemaal onze bergschoenen aangetrokken, korte broek, zomer shirtje en zonnebril op: we zijn klaar om te sandboarden! Om te gaan sandboarden word je met een buddy met ongeveer 7 mensen de zandbergen in gereden. De gidsen kennen de weg daar als geen ander. De buggy leek wel een achtbaan waar we in zaten. Ze reden de hoge bergen op en aan de andere kant gingen we er net zo stijl weer naar beneden (echt heel stijl). De Goliath in Walibi World is er niets bij… Na wat gerace door de bergen konden we eindelijk sandboarden, dachten we.... Toen we namelijk boven op de berg stonden zei de gids dat het beter was om op je buik de berg af te gaan. Whaaaat? Dacht we. Daarvoor zijn we hier niet gekomen! Wij willen staand de berg af! (Vooral Kitty en Lisette dan). Wat blijkt nou, er schijnen 2 soorten boarden te zijn. Er is ons van te voren niet verteld om een echte snowboard te huren als je staand de berg af wilt. Op de kleinere boarden (die we dus op onze tour meehadden) is het gevaarlijk om staand de berg af te gaan, omdat die boarden niet zo stevig zijn en omdat je voeten daar alleen maar vastzitten met klittenband. Wij dus allemaal op de buik de berg af. Ook heel tof. Na 4 bergen ‘sandboarden’ hebben we van de zonsondergang genoten. Nog wat foto’s gemaakt en daarna zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Daar hadden Kitty en Lisette natuurlijk wel even wat te vragen waarom er niets is verteld over de ‘echte’ snowboard. Ze begrepen volkomen wat we bedoelden en daarom mochten we volgende dag nog een keer gratis met de tour mee, nu met een snowboard! Waren wij even blij! De volgende morgen dus nog een keer met de buggy omhoog! We waren maar met z’n 2e. Privé tour dus, nog beter! Nu kon het echte sandboarden beginnen. Kitty ging als eerste. Zij heeft beneden foto’s gemaakt toen Lisette de berg af ging. De volgende berg ging Lisette eerst om natuurlijk foto’s van Kitty te maken. We vonden het allebei heel tof, maar we zijn er over uit dat we snowboarden op echt sneeuw toch leuker vinden. Het is namelijk best moeilijk om te draaien op het zand en om echt goed vaart te maken.
Na het sandboarden hebben we nog even met z’n allen bij het meer gelegen. Daarna hebben nog even wat gegeten en gedoucht in het hostel, want om 7 uur ’s avonds vertrok onze bus naar Cusco. We zijn in totaal 2 nachtjes in Huacachina geweest en dat is meer dan zat. Het is er zo klein dat er ook niet veel te doen is, behalve dan het sandboarden.
Vanochtend zijn we dus in Cusco aangekomen. Hier voelen we allemaal toch wel even het hoogteverschil. Eerst dachten we dat het van de busrit kwam, want wat een hel was dat. ’s Nachts door de bergen heen, de ene bocht na de andere. Weinig slaap dus. We kwamen allemaal gaar de bus uit. Iedereen voelde zich duizelig. Toen bedachte we ons dat we in Cusco waren en dat we ons dus op een hoogte van meer dan 3300 meter bevonden. We zijn meteen naar het hostel gereden. Daar even heerlijk gedoucht en de was gedaan. Aan het einde van de middag zijn we naar een grote markt gegaan, en wat vonden we daar… jawel: heeeeeerlijke kaas! Zijn wij even blij. Morgen moeten waarschijnlijk weer terug, want hij is nu al bijna op.. Tja wat wil je dan met 5 Nederlandse vrouwen..
Morgen is het de laatste dag met z’n allen samen. Fanny en Melanie gaan woensdag en donderdag naar de Machu Picchu. Zij doen 2 dagen, 1 nacht. Wij beginnen donderdag aan onze Inca Trail. Daar zal ons volgende verhaaltje over gaan!

Hasta luego! xx

zus

Hallo Dames,

Ik weet niet precies wat er met de rest aan de hand is.... Ik denk druk met werken ;)maar ik nog niet! Dus ik reageer als eerste!!
Goed in je recht staan dames, weer wat gratis voor elkaar gekregen! Het ziet er vet cool uit!
En ja... kaas moet je uit de buurt van mijn zusje houden...voor je het weet is hij helemaal weg! HEEL VEEL PLEZIER MET DE INCA TRAIL.
xxx

PS Ook nog de groetjes van Opa en Oma Grasmeijer. Zij lezen ook jullie verhaaltjes!

Carola

Hallo lieve dames,

Weer écht een leuk verhaal ! En dan in een woenstijn verblijven: gewéldig toch ! Zit er dan geen zand in je eten ? (jammer van die lekkere kaas). Maar weer helemaal top wat jullie allemaal doen. En daar ben ik weer: doen jullie wel voorzichtig !

En Lisette: je had toch hoogtepilletjes mee, die moet je dan maar innemen. Jeetje: op 3000 meter hoogte verblijven.... en die Inca trail is nog veel hoger hè.

Geniet van alles en heel veel suc6.

Veel liefs uit Bemmel (ligt 10.3 meter boven zeeniveau)

Margot

Hey dames!

Vet verhaal hoor! Lekker zandhappen in de woestijn moet je ook een keer in je leven gedaan hebben ;)
Geniet ervan en succes met de inca trail (kit, laat maar eens zien of die bootcamp lessen effect hebben gehad haha)

xx

Josje

Heey meiden!

Wat een leuk verhaal weer! Jullie hebben weer van alles mee gemaakt! haha doen jullie goed om te regelen om toch nog even echt te mogen sandboarden ;)!
Veel plezier nog!

xxx

José

Ha ladies!!

Eerst even: Marielle, tuurlijk mag jij ook mee (gezellig)!! Voor mij ook liever de taxi, geen cavia en wel cocktails. We vragen wel of Carola e.e.a. coordineert! En ik wil ook wel op een quad, maar dan wel een beetje rustig de berg af. Ik ben tenslotte geen 20 meer ;)

Jee meiden, jullie zijn goed bezig. Lisette en Kitty, jullie laten je broodje niet van je kaas eten (zo zegt mijn van origine Engelse tante het, ze draait het om). Ik heb het gevoel dat we een serie aan het volgen zijn en dat het uitkijken is naar iedere volgende spannende aflevering. Jullie laten ook geen enkele kans voorbij gaan.

Heel veel plezier op de Inca trail. Geniet ervan.

Knuf voor jullie allemaal van ons allemaal!!

Lieke

zooo dat klinkt weer tof!! Ik krijg Tunisische Ideeen Kit.. haha.. xxx

cor

Hoi meiden,

Wat een lol. met een squad door en over de zandbergen heen. Met een surfplank en een snowboardplank van de zandheuvels af en aan het eind lekker luieren aan een meer. En dat alles in een temperatuur van een graad of 25 á 30 graden. Ik zou er graag bij zijn, maar dat werkt natuurlijk niet voor vaders want die moeten werken.

Nu zijn jullie in Cusco. Doe de familie de groeten. Mijn nicht is weliswaar in Nederland maar haar man en kinderen zijn wel in Cusco. Volgens mij is de temperatuur daar iets frisser, ongeveer 10 graden. Wat een verschil.

Ik ben benieuwd naar de volgende dagen wanneer jullie de Incatrail gaan doen. Ik ga er vanuit dat het fantastisch is hoog in de bergen door het oerwoud naar een stad van ruim duizend jaar geleden. Geniet er allemaal van.

groetjes,
papa

frans

ruth en frans gingen jullie voor
veel plezier
die inca trail moet je niet mnissen!
vooral de laatste ochtend voor zonsopgang opstaan
en rennen naar de machu pichu

Kenneth

Hoi meiden,

Top foto's, top verhaal!
Leuk om te zien hoeveel plezier jullie maken.
Ik ben heel benieuwd naar jullie Incatrail, dat moet heel bijzonder zijn.

Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's.

Kus Kenneth

oma en opa utrecht

Lief drietaL,
Oma en ik zijn het er over eens dat we wel ruim vijftig jaar jonger zouden willen zijn.
Al die ervaringen en belevenissen die jullie meemaken zijn wel geweldig.
Geniet van de Inca-trail, maar zoals oma altijd roept:
pas goed op jezelf en doe voorzichtig.
Heel veel plezier, groeten en liefs + dikke kus voor Lisette.
Groetjes vanuit Utrecht.

Ada

Het is weer helemaal top. Wat een belevenissen. We doen leuke ideeen voor de vakantie op.

Veel liefs

Astrid

Waaauuw... hele mooie foto's. Gaaf met al dat zand en die strak blauwe lucht! Have fun.. XX

Marielle

Hallo vakantiegangers,
Heerlijke foto's, heerlijke zandbergen.
Voor quad rijden ben ik ook in. Carola krijgt het nog druk.
Doe voorzichtig en heel veel plezier.
Groetjes Marielle wij zijn druk met de intocht van Sinterklaas, Christel en Marloes mochten Sinterklaas begeleiden op de pony's in Elst. Leuke middag gehad, maar koud, koud. Is hier maar 2 graden en geen zon.

gj

lovin it! have great fun walking the inca trail!

Helen

Hallo Dames,

Ik heb al lang niets meer geschreven!
Wat een super verhalen wat hebben jullie het goed daar! Geniet er lekker van! Wij gaan hier naar het vriespunt toe dus lekker koud! Gelukkig kunnen jullie nog gewoon in korte broeken rond lopen!!

Dikke kus!!

Martijn

Hey meiden,

Zo te lezen en op de prachtige foto's te zien hebben jullie het prima naar de zin! Erg leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Ben wel een beetje jalours op jullie! Nog heel veel plezier en geniet ervan.
Mis jullie wel hoor!

Groetjes en een dikke knuffel Martijn