Rondreis Zuid Amerika

Cuenca en Mancora

Jaaaaaaaaaaa hier weer een teken van leven uit Zuid Amerika!

Waar waren we gebleven. Oh ja.. Cuenca! Het was een rustig weekje in Cuenca wat vooral bestond uit Spaans en relaxen. We hebben op onze eerste avond meteen maar het Nationale gerecht Cuy (of te wel cavia) geprobeerd! In de Lonely Planet stond het beste restaurant om dat te eten en je moest een uurtje van te voren bellen zodat ze het op tijd klaar zouden hebben. Dus Lisette op haar allerbeste Spaans (Ins en Kit zijn nog steeds trots op dr) een plekkie voor ons gereserveerd! En ja hoor.. daar aangekomen werd binnen een paar minuten een prachtig gebakken cavia in vijfen gedeeld (4 poten en t hoofdje) op een bordjegeserveerd. Hmm niet echt smakelijk zag het eruit, maar toch proberen. En ja wat kun je erover zeggen... er zit niet heel erg veel vlees aan, het is niet echt smakelijk en dus niet voor herhaling vatbaar. Het mooie was dat op onze rekening niet 1 maar 7 cavia's stonden. Dat was even schrikken! 7 hadden we nooit opgekund haha! Na een herberekening is toch alles goedgekomen!

Verder hebben we uiteraard het uitgaansleven in Cuenca even ontdekt en zijn we uitgeweest in een heus vliegtuig. Prachtig dat deze avond goedkoop (lees:gratis) voor ons uitviel!

Vorige week zaterdag zijn we naar Natuurpark Las Cajas geweest. Hier hebben we een super mooie wandeling gemaakt tussen de bergen waar 250 gletsjermeren zijn! Tijdens deze tocht stonden we al snel bekend als 'de dutchies' die altijd doen waar ze zelf zin in hebben. Wij wilden gewoon mooie plekjes zien, en als we daarvoor een klein beetje buiten de groep moesten vonden we dat niet erg ;)! Gelukkig kon de gids er wel om lachen. Na 2 wandelingen en een heerlijke vismaaltijd gingen we moe maar voldaan terug naar Cuenca waar we onze laatste avond gevierd hebben.

De eigenaresse van het hostel vond het blijkbaar heel jammer dat we weg gingen, want spontaan was er ineens een aanbieding voor mensen die weggingen.. Gratis cocktails!!! En tja.. daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! Een paar cocktails, tequillas en salsa dansjes later zijn we nog even gaan stappen. We hebben namelijk als strategie om voor een lange busreis (de volgende dag gingen we naar Mancora in Peru) te stappen zodat we in de bus moe zijn en kunnen slapen. Tijdens de busreis naar Peru heeft Kitty de plasticzakjes een paar keer goed van binnen bekeken en is ze van mening dat de strategie toch niet zo goed werkt haha!

De overgang van Ecuador naar Peru verliep snel en chaotisch.Vanuit de bus in Ecuador een stempel halen en dan hup in de ene taxi naar de grens. Daar weer in de andere taxi voor een stempel in Peru en voor je het weet heb je je om laten praten dat ze je helemaal naar Mancora brengen voor veel te veel geld. Voor kit niet zo heel erg want een taxi is wat minder hobbelig dan een bus.. maar toch! We zijn helemaal veilig en moe aangekomen in het zonnige Mancora waar we heerlijk nog even het strand zijn overgelopen!

De afgelopen dagen hebben we lekker in Mancora genoten van het prachtige weer. Eigenlijk stond deze plaats niet op de planning, maar door de goede verhalen wilden we toch even gaan kijken. Helaas voor Inske was het geen walvissen seizoen meer.. In Mancora hebben we dus niet echt veel gedaan! Wel hebben we hier Fanny en Melanie weer ontmoet (hen kenden we dus al van Quito en Montanita). Erg gezellig om ze weer te zien en samen te reizen! Uitgaan was hier ook niet zo heel spetterend dus daar geen wilde verhalen over.

We wilden eerst woensdag door reizen naar Huacachina (5u bussen vanaf Lima) om te sandboarden, maar toch besloten om donderdag avond te gaan voor een extra dagje zon. Donderdag avond zijn we aan de lange busreis begonnen van 20u (dachten we). Uiteindelijk heeft de reis 25u geduurd en zitten we nu, nog steeds met Fanny en Melanie, in Huacachina. Morgen gaan we sandboarden en waarschijnlijk ook op een quad rijden... Daarover later meer!!

Zo voor de verandering zullen we nu meteen maar even kijken voor foto's aangezien we een hostel met wifi hebben! erg fijn!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaag allemaaaal!!

xxx ons

Ps. Echt leuk alle reacties steeds!! Ga zo door ;)!

Voor de geinteresseerden:

Site Melanie: melanieoverdevest.waarbenjij.nu

Site Fanny: faossebaar.waarbenjij.nu

t.Magda

Wat een belevenissen. Als ik het zo lees,kunnen jullie in Nederland ook een cavia restaurantje beginnen. Of het hier wat uithaalt weet ik niet. Ofschoon je hier ook niet altijd weet wat je op je bord krijgt in een restaurant. Maar ze zijn zeker nit zulke spontane mensen gewend.Wie weet brengen jullie daar verandering in,Hier of daar. In ieder geval een goede indruk wordt overal nagelaten.
Ik kan alleen maar zeggen,Geniet van Alles wat er te beleven valt.Het kan je nooit worden afgenomen.En Vaya con Dios. Bekend of onbekend, Inske en vriendinnen een hele mooie tocht. Groetjes vanuit Waalwijk. T.Magda

José

Hola chicas!

Wat een leuk verhaal weer! Laat die cavia maar zitten (gezien het geringe vlees), maar hallohallo!! Lisette, hoe komt het toch dat jullie altijd iets treffen dat gratis is??? Was dat in Australië en Maleisië ook al niet zo? Nu ook weer: gratis stappen in een vliegtuig, gratis cocktails! Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik ga de volgende keer mee met jullie op reis! Wij zijn al blij dat wij vanavond bij vrienden gaan eten: ook gratis maar wel in ons eigen dorp!

Wat een belevenissen weer. Jammer dat Kitty de binnenkant van een plastic zakje moest bekijken, maar zo te lezen is dat wel weer goed gekomen.

Lekker hoor: strand, mooie wandeling en nu nog sandboarden en quad in het vooruitzicht. Geniet ervan meisjes en rustig aan met de cocktails.

Veel plezier allemaal en veel liefs van ons!!
José

Carola

Lady's,

Goed verhaal en leuke foto's ! En veel Spaans blijven praten, dan leren jullie het het best. Geweldig zo'n mooie wandeling door de bergen, maar ja.....toch niet zo handig als jullie niet de route van de gids nemen....je weet dan tenslotte nooit wat je tegenkomt. Of waren jullie daar ook op zoek naar cavia's ?

En al die coctails: onthouden jullie wat er allemaal in zit: wij houden hier ook wel van een drankje en willen dat ook eens gaan proeven. GJ kan ons vast wel daarbij helpen en José: dan mag je komen hoor, helemaal gratis ! Maar dames, helemaal top hoe jullie het allemaal doen !

Geniet van alles (óók van de busreizen hè), suc6 en doe voorzichtig !

xxx Carola

Astrid

Hee meiden,

Weer een top verhaal! Cavia eten, grensovergangen, stappen in een vliegtuig.. cool! Wij gaan vanavond (waars) ook op stap, maar ben bang dat ze de compagnie niet hebben omgebouwd tot een vliegtuig! Moet vast heel gaaf zijn geweest! Zijn daar ook foto's van? Tot skypes, mails of facebooks.

Liefs!

leo

Hé dames, "beleven" jullie de natuur daar wel?
Of zijn jullie alleen voor het feesten en de lol zo ver weg?
Aan de foto`s te zien wel.
Jammer dat de lessen Spaans niet helemaal gegaan zijn zoals verwacht ,maar gewoon in de praktijk blijven proberen dan komt het helemaal goed

Kenneth

Hoi allemaal.....helemaal weer leuk om van jullie te horen. Ik heb de foto''s bekeken en heb gelijk een voorstelling van wat jullie opschrijven.
Helemaal top! Ik ben benieuwd wat voor maaltijden jullie nog meer gaan kiezen: wat kan je na cavia''s nog eten......lamavlees (of zijn die beesten heilig in Zuid-Amerika en zeg ik nu iets heel ergs).

Joey is op dit moment een weekendje weg (met vrienden) naar Centerparcs. Ik heb een foto gezien van hun koelkast.....helemaal gevuld met ingredienten voor cocktails. Ik denk dat ze daar ook plastic zakjes nodig zullen hebben, maar ja!

Tot de volgende keer!

Kus Kenneth

Dominiek

Leuk verhaal weer! Jullie zijn volop aan het genieten, helemaal goed! Benieuwd naar de verhalen van het sandboarden!
xxx

Jamie

Leuk leukkk!! Ik wil ook wel wilde verhalen hoor! Maar super leuk geniet er van! En we app'en haha!

xxxx

oma en opa utrecht

Lieve dames LIK
We zijn weer helemaal bij hoe jullie de dagen vullen.
Geweldig allemaal.
Leuke foto's en jullie zien er allemaal picobello uit.
Moedig hoor, cavia eten. !!
Voor jullie drietjes volgende week veel succes met de INCA-trail.
Doe voorzichtig en geniet ervan.
Voor jullie allemaal veel liefs en voor Lisette een dikke kus.
Groetjes.

Bram & Lizan

Hee dames!

Toffe verhalen en volgens ons genieten jullie zeker wel daar! Have fun and enjoy life!

Groetjes xx ons

Doreth

Hallo Meiden, Weer geweldig jullie verhalen. Als je de foto's zo bekijkt gaan jullie wel van de zon naar de winter:P

kus

Ada en Henk

Hoi, we hebben jullie prachtige belevenissen weer gelezen en de bijbehorende foto's bekeken. Wat kunnen jullie toch lekker genieten van het leven, misschien met uitzondering van die cavia dan :P. We blijven jullie 'op de voet' volgen.

Marielle

Heerlijk verhaal. Ik zie het helemaal voor me.
Cavia lijkt mij(ons) niks, wij zitten aan de boerenkool en zuurkool Lisette. Dus als je thuis komt. Al José mee mag, dan mag ik ook wel mee. Dat zie ik wel zitten, wel met de taxi, niet met de bus. Zal het wel met Carola bespreken.
Lekker genieten en doe voorzichtig.
Groetjes Mariell