Rondreis Zuid Amerika

Cotopaxi en Montanita

Haaaai allemaal!

Hier weer een korte update! Waar waren we gebleven. Oh ja.. Cotopaxi!

Vorige week zaterdag zijn we naar Cotopaxi geweest. Dit is een vulkaan net onder Quito! Met de bus gingen we vanaf Quito tot ongeveer halverwege de vulkaan (zo'n 4000m). Vanaf daar begon de hike richting de 5400m. Man wat was dat zwaar haha! Voetje voor voetje omhoog en om de 2 meter stoppen om op adem te komen. Weinig lucht... Halverwege kwamen we in de sneeuw terecht en zagen we vosjes! Erg leuk! Daarna verder omhoog klimmen door de sneeuw. Helaas begon de lucht te betrekken en liepen we al snel in de wolken en moesten we terug. Bijna bij de bus aangekomen begon het kei hard te sneeuwen en te hagelen.

We zouden vanaf de bus verder fietsen het dal in. Even getwijfeld en toen toch op de moutainbike gestapt! Geweldig! Super glad, scherpe bochten, glibberen, auto's voorbij gaan omdat die niet meer konden rijden door de gladheid! Onderweg kwam er nog even een meisje langsschieten waarbij de remmen kapot waren. Ze gooide zichzelf maar tegen de bergwand om een ritje het ravijn in te voorkomen! Gelukkig moest ze er hard om lachen, maar was wel ff eng om te zien! Na deze supertoffehelsekoude rit zijn we met de bus naar Quito gereden en lekker op stap gegaan! Deze avond was weer net zo leuk als de vorige!

Zondag zijn we (Na de stapavond en 1u slaap) in 10 min opgestaan en in de bus gestapt naar Montanita! Daar zitten we nu een week en het is hier fantastisch! Één groot feest, beetje spaans, proberen om te surfen en wat bijslapen tussendoor! Inmiddels zijn onze vrienden uit Quito ook gearriveerd dus deze week gaat alleen maar beter worden haha!

Ohja.. spaans.. T gaat goed, kunnen al aardig verstaan wat mensen zeggen, maar kunnen nog niet zo veel zelf zeggen. De standaard zinnetjes 'hoeveel kost het?' en 'waar is de wc' komen er al aardig uit! Verder hebben we niet echt nieuws.. Nu gaan we ff een lange broek aantrekken want we worden weer heerlijk vergezeld door een groepje muggen!

Dag lieve allemaaaaaaal!!!

Ps. Oh ja Marije en Michel!! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!! :-D!

Ps. 2. Gertjan we missen je ;-)

José

Goedemorgen chicas,

Een feestje ondergaan jullie, met een beetje Spaans en soms stoere gebeurtenissen! Wel voorzichtig doen he?;) Dat Spaans gaat vast een heel eind goed komen. Blijven oefenen!

Veel plezier en pas goed op jullie zelf!

Lisette, was leuk je op skype te zien (en een flits van Kitty), met de family hier, afgelopen vrijdag.

Liefs voor jullie! xx

Kenneth

Toppers......respect voor die wielrenners uit de Tour de France. Het is hun werk: berg op, berg af. Gelukkig zijn jullie er goed doorheen gekomen. Lekker....als je remmen het niet meer doen! Zo te horen is Zuid-Amerika wel jullie land. Jullie zijn flink aan het feesten en beleven zo heel wat met elkaar.
Succes met de muggen!!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Volgens mij gaat het met iedereen (die ik ken) heel goed. Geen bericht=goed bericht. We blijven jullie volgen.

Kus Kenneth

Carola

Hallo avonturiers,

Nou weer een heel verhaal zeg.
Doe voorzichtig met alles.
Ik zal aan mijn collega voor het vak Nederlands een nieuw woord doorgeven: "supertoffehelsekoude".

Hopelijk nemen jullie die cursus Spaans toch wel een beetje serieus.....het kost tenslotte ook een paar centen.....

We hebben al foto's gezien van jullie trip op de Cotapaxi op de site van een van de medestudenten.
(Ja, de techniek staat voor niks)
Hoewel de mobieltjes daar nog op gang moeten komen hè.

Suc6 met alles en pas goed op jezelf.

Veel liefs van mama

Gerty & Willem Poterman

Dag dames,
Wat hebben jullie al veel gezien en ondernomen zeg, het lijkt wel of jullie al heel lang onderweg zijn. En Lisette, we wisten niet dat jij zo van voetbal houdt!! Leuk om via de verhalen en foto's jullie belevenissen te kunnen volgen. We zijn benieuwd naar de volgende editie.
Nog heel veel plezier de komende tijd!

Groetjes, Gerty & Willem

oma en opa utrecht

Lieve Lisette en Kitty,
Een prachtig verhaal. Maar wat eng allemaal.
Jullie genieten er wel van.!!
Zulke gevaarlijke tochtjes staan toch hopelijk niet nog eens op het programma ?
Gelukkig dat wij zoiets vooruit niet wisten.
Maar ja, het is goed gegaan en jullie zijn een spannende ervaring rijker.
Veel liefs, pas goed op jullie zelf, groeten en veel liefs voor jullie beiden. Dikke kus.

Josje

Heey meiden!

Wat hebben jullie weer allemaal leuke dingen meegemaakt! Lijkt me wel eng mountainbiken als zo glad is, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! En dat Spaans komt vanzelf, gewoon blijven oefenen! Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

xxx josje

marielle

Hoi meiden,
Heerlijk sportief verhaal, mountainbiken, surfen.
Doe wel voorzichtig, breek aub geen been. Vandaag is het gelukkig droog. Volgende week is het hier herfstvakantie, Marloes gaat meedoen met kinderdorp, hutten maken en Christel spreekt af met vriendinnen voor filmmarathon. Dus bij ons begint het ook een beetje te komen.
Succes met Spaans en lekker genieten.
Groetjes Marielle

Paula

Hola!! Wat weer een leuk verhaaltje! Hoe zit het verder met het weer? Hebben jullie nog last van de overstromingen enz???? LIEFSSS