Rondreis Zuid Amerika

Laatste Weekje Quito!

Heej allemaal!

Hier dan weer een nieuwe update! We hebben weer veel meegemaakt, en zullen proberen het kort te houden ;)!

La Virgen de Quito:
La Virgen de Quito is een beeld van een engel die op een heuvel staat midden in Quito! Vanuit hier kun je de hele stad overzien. Echt super mooi uitzicht! En dat beeld is grooooot!! Nou de foto's zeggen waarschijnlijk genoeg!

Hierna zijn we naar ons gastgezin gegaan. Het is een super leuk gezin! We hebben drie broers (José, Juan en Pablo) en een lieve papa en mama (Arthur en Maria)! We slapen in een soort van tuinhuisje met een eigen badkamer. Zeer relaxt dus! Elke avond gezellig samen aan tafel kletsen (met handen en voeten :P)! En er word veel gelachen als dingen verkeerd begrepen worden!

Maandag zijn we begonnen met de Spaanse cursus! Erg leuk en soms best lastig! Wel is het leuk te merken dat we al best goed begrijpen wat mensen zeggen. Terug praten gaat nog niet echt, maar dat komt wel en met engels, handen en voeten lukt wel! Ook hebben we leuke leraren en een gezellig groepje studenten waar we deze week mee om zijn gegaan!

Woensdag avond zijn we naar Papallacta (lees: papajakta) geweest! Dit is een wellness resort bij een vulkaan met hele hete zwembaden! Heerlijk want het regende en het was vet koud! Natuurlijk ook nog even een duik genomen in het ijskoude dompelbad haha!

Donderdag ochtend zijn we naar Mitad del Mundo geweest. Dit is het midden van de aarde, precies op de evenaar. Omdat we met José mee gingen (die daar in de buurt werkt) moesten we erg vroeg gaan en waren we een uur te vroeg want het ‘park' waar de lijn getekend stond was nog niet open. We hebben ons gelukkig prima vermaakt met de bewaker die nog even op film zegt dat wij zo gek zien als een deur (jaja we doen ook nog onze opdrachten :P). 100m verder op is een museumpje waar eigenlijk de evenaar ligt. Beetje raar verhaal maar het komt er op neer dat ze het nu kunnen meten en dat dat hele park op de verkeerde plek is. Door middel van proefjes laten ze zien dat je inderdaad op het midden van de aarde staat. Zo was er een proefje met water in een gootsteentje. Op het noordelijk halfrond draait het water de andere kant op dan op het zuidelijk halfrond. Precies op de evenaar draait het water niet. Erg leuk om te zien!

Na Mitad del Mundo moesten we snel terug want om 1u begon de spaanse les. Haasten dus en we waren maar 10 min te laat. Gelukkig leven ze hier niet zo op tijd en was onze leraar (mario) ook te laat haha! Na school naar huis, eten en meteen klaar maken voor onze eerste stapavond met broer José! Samen met nog wat anderen van school en José hebben we een super leuke avond gehad waar we lekker niet te veel over los laten ;)!

Vanmorgen (vrijdag dus) weer heel vroeg op want we hadden sochtends les voor een keer omdat we om 11u naar het stadion gingen naar de wedstrijd Venazuela tegen Ecuador! Pffff dat vroege opstaan was zwaar. Nog erg vrolijk van gister avond zaten we dus in de les vanmorgen ;)! Hahaha!

Nou om 11u dus in de rij voor het stadion (geheel in ecuadoriaans voetbalshirt!). Want hier heb je geen stoel nummer maar hier heb je een betonnen trap waar vakjes op getekend zijn en waar je zelf je plek zoekt. Wie het eerst komt heeft dus de beste plek. Aangezien de wedstrijd pas om 4u begon waren we dus mooi op tijd ;)! Tijdens het wachten waren we zo populair dat we gefotografeerd zijn voor de plaatselijke krant en voor een website. Om 12u mochten we het stadion en daar moesten we ons dus nog een paar uurtjes vermaken! Dit lukte wel aangezien we halve liters bier hadden. Ook werd er veel gezongen door het publiek (ze hebben leuke liedjes voor de voetbal hier :P) en regelmatig werd er een grote ecuadoriaanse vlag over ons heen gehouden! Erg gaaf, veel gelachen en een super mooie dag met super mooi weer! Enn Ecuador heeft gewonnen met 2-0!!

Zo dit was de afgelopen week in het kort. Nu snel slapen (het is nu kwart over 9) want morgen gaan we de vulkaan Cotopaxi beklimmen en dus vroeg op! Heel benieuwd hoe dat gaat! Later meer daarover! Zondag vertrekken we met de bus naar Monatanita om daar 2 weken spaans te leren, te surfen en te feesten!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag xxxxxx uit ecuador!!

Ps. Thx voor alle leuke berichtjes! Echt super leuk om van thuis te horen!!!
Ps2. Sorry voor de kromme zinnen en eventuele taalfoutjes ;) we zijn zeer moe haha!

Kenneth

Ha ha.....dit is superstrak. Lekker veel plezier maken met je 'nieuwe' familie. Ik ga zo ook de foto''s kijken. Ze zullen wel weer prachtig zijn. Hier in Nederland wordt het steeds natter en kouder. De zomer is nu echt voorbij.
O ja ......Nederland heeft ook gewonnen he (maar dat is niet zo vreemd).

Kus Kenneth

José

Gáááááve foto's! Ewald ligt in een deuk om jullie belevenissen! xxxx

Cor

Hoi Dames,

Hartstikke leuk zeg. Staan op de evenaar, uitkijken over Quito. Een voetbalwedstrijd kijken. (Lisette, volgens mij heb je nog nooit een officiële wedstrijd bekeken?). En tussendoor ook nog wat Spaans leren.
Volgens mij is de groep studenten ook leuk en heeeel gezellig.
Geniet van de dingen die nog komen. Succes met de studie in de volgende stad.

groetjes en veel liefs,
papa

oma en opa utrecht

Lieve dames,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin.
Wat een belevenissen zo aan de andere kant van de wereld. Hebben de foto's bekeken en zien dat jullie veel ervaren. Liefs en kusjes.

mama

Lieve meiden,

Wat een leuke week hebben jullie gehad !

Veel geleerd, veel gezien, veel gedaan, veel gelachen, veel genoten ! Ga zo door en geweldig om iedere keer zo op de hoogte te worden gehouden !

Leuke foto's trouwens.
Hopelijk is het volgende gastgezin ook zo leuk.
Suc6 en doe voorzichtig met alles !

xxx mama

Carola

oh ja, ik ben dus mama Carola !

Dominiek

Wat maken jullie veel leuke dingen mee! Gaaf hoor!
Geniet er maar goed van!

xx Dominiek

GJ

top story girls!
ben nog steeds jaloers! :S

Jurrie

he zusj en lisette,
heel vet verhaal en hele vette foto's...
tis wel heerlijk rustig hier zeg!.... tis net of je ver weg zit...
ooh wacht dat is ook zo!
ik ben jaloers op dat walvisse spotte!! ik wil ook!!

Ada

muchos gracias voor jullie verhaal. Ja, ja ik probeer ook maar een woord spaans. Voelen jullie je gringo's? Geniet van al het moois Veel liefs

lentjes

hoi!!!!
erg leuk om te lezen wat jullie nu allemaal al meemaken.
groetjes, lentjes en lentjes
(ps alles nog rustig)

maria

Hoi kitty en lisette

Geweldig leuk om jullie verhalen te lezen!
Je zult het wel jammer vinden dat je nu geen donateurskaarten mag verkopen kitty! wij mogen volgende week weer.
nog heel veel plezier daaro en tot de volgende keer maar weer.

Frank

Haha dat zal Kitty wel niet zo heel erg missen die donateurskaarten :).

Jullie hebben het zo te lezen enorm naar jullie zin! Blijf genieten zo en ook de opdrachten doen, want dat is ook heel belangrijk! :D

SMS VULK AAN naar 5488957656745321536586909

lonneke S

Ja daar komt Lonneke met een late reactie ;)!
Maar het klinkt echt allemaal super goed!!!!
En ik ben nu juist wel heeel erg benieuwd naar de details ;)! Dus die verwerk maar in het volgende verslagje :P! Nu even de foto's kijken! tot snel!

Ans

lieve Kitty en Lisette, bedankt voor jullie lieve kaart. Heel veel plezier, geniet er van. liefs Ans

frans, oma, ineke en cilia

pas op je hebt bijna het familie record
ikwas ooit op 5600 in de himalaya