Rondreis Zuid Amerika

Buenos Aires, Iguazu, Florianopolis!

Haaai!!

Zoo hier weer een verhaaltje!

Onze vlucht had natuurlijk vertraging (tja het blijft zuid amerika). Maar niet zo erg, even lekker wat gedronken met Lior en Roy (onze israelische vrienden) en daarna naar Buenos Aires (BA) gevlogen.

Donderdags hebben we een cultureel dagje gehouden. Heerlijk door de stad gedwaald en de wekelijkse protestmars gezien van 'the mothers of plaza de mayo'. Dit zijn de moeders van kinderen die verdwenen (ontvoerd) zijn in de 'dirty war' (voor meer info:http://en.wikipedia.org/wiki/Mothers_of_the_Plaza_de_Mayo). Dit gebeurt dus op Playa de Mayo waar ook het regeringsgebouw staat en waar 'het' balkon van Evita is! Na dit gezien te hebben zijn we naar het Evita museum geweest. Haar leven bleek toch best wel indrukwekkend en belangrijk voor de Argentijnse geschiedenis.

Liset had deze dag een shirt aan met 'australia' erop. Totaal niet wetend dat het die dag ook australia-day was. Dit leverde veel geroep en high-fives op! haha erg grappig omdat iedereen dacht dat wij uit Australie kwamen.

Onze eerste avond hebben we leuke spelletjes gedaan in het hostel en zijn we op stap geweest en hebben we gezien dat ook BA een hele mooie zonsopgang heeft!

Vrijdags hebben we dus ook lekker een gat in de dag geslapen en zijn we smiddags vertrokken naar de wijk Boca. Hier staan allemaal gekleurde huisjes en er was een hoop gezelligheid. Overal stonden terrasjes waar ook tangoshows gegeven werden, dus hier hebben we heerlijk genoten van een wijntje, de tango show en zelf ook nog even een paar mooie tangoposes aangenomen ;)!

Savonds werden we uitgenodigd in het hostel van Lior en Roy voor een asado (BBQ). Heeeeerlijk vlees gehad! Ook hebben we natuurlijk weer een dansje gemaakt in de discotheek en een heerlijke pizza als ontbijt gehad.

Zaterdag bestond voornamelijk uit dingetjes doen die we nog moesten doen. Savonds weer naar Roy en Lior waar ook twee Nederlandse meisjes bij waren gekomen. We zijn op stap geweest naar Terrasa! Een grote discotheek in de buitenlucht! Super leuk!

Zondags hebben we weer het ontbijt gemist. We hebben wel de wekker gezet, maar het is mislukt om op te staan. Smiddags zijn we naar het graf van Evita geweest. Na het horen van haar hele levensverhaal kon dit bezoek niet ontbreken. Haar graf staat op een kerkhof met allemaal kapelletjes waar de kisten gewoon inliggen. Je kunt de kisten dus zien, dit maakt het wel heel apart. Ook zijn we door de straat van de vader van Maxima gelopen, maar door het ontbreken van naambordjes hadden we geen idee welk appartement van hem was!

Er was nog 1 ding wat we moesten doen in BA voor we weg gingen. En dat was een tangoles nemen. Dit hebben we dus onze laatste avond gedaan. Samen met nog meer beginners de eerste stappen van de tango geleerd! Wat een mooie dans is dat zeg! Na de tango ook maar een lesje rock and roll dansen genomen (was toch gratis :P)! Ook deze dans was super leuk! De leraren van de dansschool hebben van beide dansen een korte voorstelling gegeven en dat was echt super indrukwekkend om te zien!

Maandags vertrok onze bus naar Iguazu. Na een heerlijke busrit van ongeveer 18 uur (jaja de bus van Bemmel naar Arnhem is er niks bij :P) dan eindelijk aangekomen in Puerto de Iguazu om de watervallen te bekijken.

We kwamen sochtends om 7u aan en besloten maar dezelfde dag nog naar de watervallen te gaan. In het dorpje was verder ook niet zo heel veel te doen. Eerst met de bus die kant op en dan rond de watervallen lopen! Wat geweldig zeg! We hebben een bootje genomen waarbij je dichter bij de watervallen komt. Eerst leuk er langsop varen, daarna fototoestellen wegstoppen in de waterzakken en hup met boot en al de waterval in! Helemaal doorweekt maar super gaaf! Na dit spectacel het treintje gepakt naar de grootste waterval! Dit is echt met geen woorden te beschrijven. Eerst loop je op een bruggetje over een heel groot soort van meer, en dan opeens is er een enorm gat in de aarde waar super veel liters water naar beneden valt. Zelfs de foto's zeggen nog niet genoeg hoeveel indruk dit maakt!

Bij de Iguazu watervallen heb je een Braziliaanse kant en een Argentijnse kant. De grens van deze twee landen loopt precies door het midden. We hadden al gehoord dat de Arentijnse kant veel mooier zou zijn dan de Braziliaanse kant. Wegens geld redenen dus besloten om de Braziliaanse kant over te slaan. Je ziet dezelfde watervallen maar dan van meer overzicht.

Wel zijn we de grens overgegaan naar Foz de Iguassu, Brazilie. Bij de grensovergang beseften we ons ineens dat dit onze laatste grensovergang was van deze trip. We zijn begonnen aan de laatste maand, en dit was onze laatste nieuwe stempel! Bah niet leuk, maar gelukkig hebben we nog 4 weekjes om te genieten van de Braziliaanse zon!

Dat zijn we nu aan het doen in Florianopolis! Een eiland aan de kust van Brazil waar 42 stranden zijn. We bezoeken elke dag een andere en vermaken ons hier prima! Aan ons kleurtje wordt dus goed gewerkt ;)! Hier in Florianopolis doen we aan couchsurfen. Dit is slapen bij locals thuis. Zo kun je gratis overnachten en leer je de plaats waar je bent goed kennen.

We hebben al een feestje gehad waar we de dans Forro geleerd hebben. Erg leuk! Ook hebben we geleerd dat 'indrinken' niet bij iemand thuis gebeurt, maar gezellig met elkaar bij het tankstatrion met wat biertjes ;)! haha. De jongen bij wie we slapen had die avond toevallig afgesproken met andere couchsurf-leden en ze hadden bij het tankstation met elkaar afgesproken.

Nou, dit was het wel weer even tot nu toe. De volgende stop zijn we nog niet helemaal uit, maar we willen in ieder geval zondag of maandag naar Rio om de boel vast te verkennen voor Carnaval!!!

Dikke kus

Lisette & Kitty

Inge

Wow!

José

Lieve meiden, dus jullie hebben de laatste grens overgestoken vóór jullie richting NL komen! Ja, dat zal een rare gewaarwording zijn! Maar wat hebben jullie het nog steeds fantastisch! Met geen pen te beschrijven. Wíj moeten hier straks allemaal afkicken van jullie belevenissen en enthousiaste verhalen. Dat gaan we missen hoor!! Mooi dat jullie de geschiedenis van Evita hebben meegepikt. En nu couchsurfen: je kan het toch niet bedenken!! Haha, dat gaan wij doen in Friesland als de 11 stedentocht er komt!
Lieverds, blijf volop genieten. Carnaval in Rio gaat natuurlijk uniek worden!! Enjoy, have fun en doe voorzichtig!! Ik ga jullie foto's bekijken.

Dikke knuf voor jullie van ons allemaal!!
xxx José

mama

Lieve dames,

Wat een belevenissen toch allemaal. Dit is toch allemaal wel geweldig hoor ! En ja, Evita Peron is en blijft Argentinie !

Ook die watervallen zien er prachtig uit ! Ik heb hier een collega en die heeft net de foto's mee staan kijken en die is er met een vliegtuigje overheen gevlogen en die heeft dus filmbeelden van bovenaf. Als jullie die opnames eens willen zien, dan kan dat !

Geniet ook van de warmte, want hier blijft het toch nog koud. De rayon-hoofden voor de Elf-stedentocht zijn bij elkaar gekomen, maar helaas wordt er voor het komende weekend dooi voorspeld. We wachten wel af !

En nu het laatste land - Brazilie - van jullie Zuid-Amerikaanse reis. Leuk dat Astrid naar jullie toekomt in Rio de Janeiro. Heel veel plezier bij de carnaval in tropische sferen. Maar doe alsjeblieft voorzichtig daar.

Blijf genieten van alles en nog een klein maandje en dan hopen wij jullie weer gezond en wel op Nederlandse bodem terug te zien !

Suc6 met alles en heel veel liefs uit Bemmel !

maria

Leuk verslag weer om te lezen.
Dit kunnen ze jullie nooit meer afpakken, geweldig!
Geniet maar lekker van het zonnetje, hier is het verschrikkelijk koud en er komt misschien een elfstedentocht! Nog veel plezier daaro.

Dianne

Wat een prachtig verhaal weer! Jullie maken er overal weer een feestje van. En die foto's van de watervallen zijn prachtig. Brazilie staat al lange tijd op mijn lijstje vanwege die watervallen...

Geniet nog van dit prachtige land en van de carnaval, dat doen wij ook...

groetjes van Dianne

Helen

LIeverds,

Wat een geweldig verhaal weer en wat zien jullie toch mooie dingen. De laatste maand wat gaat de tijd enorm snel en zien we jullie heel snel weer op Nederlandse bodem! Geniet er nog van en ga maarheerlijk carnaval vieren dat gaan wij ook doen! Geniet er nog even van en tot heeeel snel!!

Dikke kus

Astrid

Hee Kit en Liset!!
Weer een mooi verhaal, zeg! Over een paar dagen kunnen we echt echt bijkletsen! Gezellig, gezellig!! Tot zondag of maandag, XXX

M.J.de Graaf-Buunen

Al ken ik jullie niet,het is wat jullie beleven ,geweldig.
Zaterdag 4 Febr.heb ik Inske nog gesproken,want haar Opa vierde zijn 85 ste verjaardag, en dat is mijn zwager.
Ik zei; volgens de berichten,ben jij er nog steeds bij.Inske heeft nog een andere reis voor de boeg.Heerlijk dat jullie op deze leeftijd al zó veel mogen en kunnen meemaken.Ik wens jullie nog mooie tijden, en genieten zoveel je kunt. Dat kan je nooit meer worden ontnomen.Goede reis ,Groetend Tante van Inske uit Waalwijk. M.J.de Graaf-Buunen.

gj

´like´

oma en opa utrecht

Lieve alletwee,

Op zo'n indrukwekkend verhaal willen wij graag reageren.
Wat een belevenissen !!!! Jullie zien en doen enorm veel. Vanuit een heel koud Nederland zijn wij jaloers op jullie warmte en zon daar in dat verre Brazilie.
Inderdaad zijn jullie nu in het laatste land van jullie reis.
Nog eenmaal een grens over en staan jullie weer op Nederlandse bodem. Iets wat wij, dat zeggen we heel zachtjes, toch wel fijn vinden om jullie weer te zien.
Geniet nog van alles,en zeker van de carnaval, maar doe heel voorzichtig.
Heel veel liefs voor jullie beiden en voor Lisette een dikke kus.

Fanny

Hey meiden,

Jeetje wat een verhaal weer!! Moet je na gaan dat hier heel wat anders speelt. heb de tv uitgezet en zit idd lekker achter het internet. Alles gaat over de elfsteden tocht die zoals het er nu naar uitziet dus toch niet door gaat.
Maar even over jullie jeetje wat gaaf en herkenbaar nog om te lezen van BA en jeetje wat zijn jullie toch een stoeren meiden die gewoon nu, ook voor de centjes natuurlijk heerlijk bij locals logeren!! Ik zou dat in mijn eentje toch niet aan durven denk ik!!. Maar is het dan ook echt op de bank of toch ook nog wel eens een matrasje, of luchtbedje??
Nou ik hoop dat het jullie allemaal nog even goed vergaat daar!! geniet er in iedergeval met volle teugen van!!!
Ik zal kijken of ik hier af en toe tussen het werk door nog een slagje kan maken op de schaats. Gister aardig wat gedaan. eerst in het waterland, bij mij in de buurt:) ongeveer 25km geschaatst en toen later omdat het niet zo vaak voor komt eens heerlijk op de grachten geweest in amsterdam, nou heerlijk haha het ijs was KUT!! Maar toch wel erg gaaf om ook op het lijstje te hebben:) Dichtbij kunnen ook bijzondere dingen voorkomen!! Al moet ik zeggen binnenkort weer een zonnetje zou fijn zijn!!
Genietze en ga nog even fotootjes gluren!!!
knuffels fan

Kenneth

Hoi meiden,

Alles goed? In jullie verhalen te lezen vermaken jullie je prima. Wat een rijkdom hebben jullie in de afgelopen maanden vergaard. Niemand pakt jullie deze herinneringen af en wat fijn dat wij er een stukje van kunnen meebeleven. De foto's zijn ook super. De laatste periode is aangebroken (en dan zal het geld ook wel snel op zijn). Jullie maken er in ieder geval een spetterend einde van.....met het carnaval in Rio. Het moet een prachtige belevenis zijn. Ik hoop dat jullie er enorm van zullen genieten.

Voor de wetenschap: de dooi valt hier in en er komt geen Elfstedentocht. Nederland kan zich gaan opmaken voor het carnaval hier. Ook leuk!

Na alle ontberingen: kou, urten wandelen en lange busreizen nu dan even relaxen op de Braziliaanse stranden. Enjoy! Have fun!

Kus Kenneth

Maaike

Gaaf om te zien dat jullie zo genieten! En jullie ondernemen ook zoveel, onvergetelijk lijkt me:-)
Geniet nog maar even! En tot gauw!
groetjes, Maaike en Matthijs

oma en opa utrecht

Hallo lieve dames,
Dit kunnen ze jullie nooit meer afnemen.!!!!
Een carnaval in Rio meemaken kan niet iedereen zeggen.
Het zal nog lang in jullie geheugen blijven.
Het was weer een leuk verhaal.
Geniet nog van de laatste 14 dagen en tot ziens op Schiphol.
Wij verheugen ons erop om jullie weer te zien.
Doe voorzichtig en veel liefs.
Dikke knuffel van ons.