Rondreis Zuid Amerika

Laatste weekje Montañita

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we met zn 3en in Cuenca!

Ons laatste weekje Montañita was weer geweldig. Veel gefeest, gesurfd en Spaans gepraat. De woorden Borracho en Chuchaqui kennen we nu erg goed haha ;) en die hebben ervoor gezorgd dat we veel geoefend hebben.

Kitty is er inmiddels achter dat ze geen ´surfdude´ is maar Lisette ging als een malle! Op vrijdag hebben we gedoken! Dit was echt super vet! We hebben veel vissen gezien, met ze geflirt en door hun poep gezwommen! Eigenlijk is de enige vissen naam die we onthouden hebben de Trompetvis! Maar t was echt super tof! We gingen twee duiken maken, en na 1 duik zaten we ff op de boot uit te rusten. Wij moesten heeeeeeeeeeeeeel nodig naar de wc... Dus wat doe je dan... hup wetsuit uit en de zee in ;) Erg aparte ervaring, plassen in het water terwijl er 3 mannen toe zitten te kijken hahaha.Bijna verdronken door een lachstuip!

Verder is er eigenlijk weinig nieuws uit Montañita. Op zaterdag hebben we lieve Insbal opgehaald! Hieronder een verhaaltje van haar!

Zaterdag om 18.30 werd ik (Inske) liefdevol ontvangen op het vliegveld in Quayaquil door Kitty en Lisette. Dit naar een lange vliegreis, met een tussenstop op Madrid en Quito. Gelukkig heb ik veel geslapen tijdens het reizen. Vanuit Quayaquil zijn wij met de taxi naar Montanita gegaan, dit duurde nog 3 uurtjes. Vervolgens ben ik lekker het bedje ingekropen, maar het hostel lag middenin het centrum. Hier was dus super veel lawaai en de muziek ging door tot in de late uurtjes. Waar Kitty en Lisette zich nog even goed hebben vermaakt.

De volgende dag moesten we op tijd op en gingen we om 10 uur met de bus terug richting Quayaquil. Vanaf Quayaquil gingen we naar Cuenca. Dit was een mooie busrit door de bergen, in een te warme overvolle bus. Kitty en Lisette hebben er overigens weinig van gezien. Vervolgens heeft een taxi ons naar het ons hostel gebracht, waar we nog van kamer moesten wisselen, omdat onze taalschool een kamer zonder badkamer had gereserveerd. De taalschool is 5 minuten lopen van het hostel. Vandaag was de les van 8.00 tot 12.00 in de ochtend, met een uitloop van een half uurtje, omdat onze docente de tijd was vergeten. Deze les had voor Kitty en Lisette weinig zin, omdat het voor hun bijna allemaal herhaling was van de afgelopen weken. Dus morgen krijgen zij met zijn 2en les van 14.00 tot 18.00 uur en ik alleen. Pff en het gaat allemaal best wel snel.

Ps. Ins heeft mijn iphone meegenomen (de lieve schat!!!) maaaaaar nu blijft ie maar verbinding met het netwerk maken iedere 5 sec. Dus ik heb steeds elke 5 sec vol bereik en dan gaat ie t weer opnieuw proberen!Super irritant dus! Kan iemand me helpen???

Ps2.
Hi Sam! How is baños?? We miss you already!! Say hi to Melanie and we will see you in Switserland next winter ;)!!! xxxx

Ps.3 foto´s komen morgen (denken we)

Reacties

Reacties

cor

Nou meiden,

Eindelijk weer een bericht. Je moeder (en ik ook wel) zaten er op te wachten. We weten dat jullie bereik lastig is, maar toch.

Nu even op de inhoud.
Het gaat goed zie ik. Veel leuke dingen gedaan. Jullie genieten er enorm van. Kitty, het is niet handig om een lachstuip te krijgen tijdens het zwemmen. Ik ben benieuwd wat die kerels er wel niet van vonden.

Daarnaast moet het feesten volgens mij niet betekenen dat we hele uitzichten missen tijdens de busreizen. Volgens mij hebben jullie juist de busreizen om ook dan iets van het land te zien. Maar ja, feesten is natuurlijk erg gezellig en wie doet er weer het licht uit???

Nou dames geniet er enorm van met jullie drieën. Nog even bikkelen op school en dan gaat het echte reizen beginnen. Nogmaals geniet er van samen.

groeten,
papa

Astrid

Haa Kit, Lisette en Inske!
Weer super om jullie verhaal te lezen. Leuk, zo vanuit jullie 3-en geschreven (met iedere keer een andere ik-persoon) haha. Oeh.. en gedoken ja! Ik word hier met de dag meer jaloers ; ).. Mijn Brazilie-reisplannen worden steeds concreter!! Wanneer komen jullie ongeveer aan in Rio? Snel maar een keer hierover skypen? Laatst viel mijn verbinding weg, kit! Tot snel, x Astrid.

PS: Denk aan die foto's he!

José

Ha dames,

Nou het is wel een manier natuurlijk: uitrusten/bijslapen tijdens de busritten .... Het is wel komisch wat jullie allemaal beleven. Ik hoef niet te zeggen dat jullie moeten genieten, want volgens mij gaat dat vanzelf!!! Dus: mucho plezieri (is echt geen Spaans maar klinkt wel geinig).

Veel liefs van ons!!
José

Zus

Hallo,

Zoals Astrid mooi omschrijft... ik word ook steeds meer jaloers op jullie verhalen....Ik had jullie eigenlijk ook moeten opzoeken, maar ik heb nog een aantal mooie zaken in vooruitzicht;) Al doe ik het bijna in mijn broek van lache met jullie verhaal over die boot.... Oo... Heerlijk!
Nou dames heel veel plezier...
xxxxxx

oma en opa utrecht

Lieve dames,

Wat een geweldig verhaal weer.!
Even een tip van hier: houden jullie bij een busreis
wel de ogen open, want zo'n geweldig landschap moet je zien en dat kan niet als je slaapt !
Veel plezier verder en liefs.

carola

Lieve alle 3,

Wat heerlijk om weer een berichtje van jullie te lezen !
We kijken uit naar de foto's en we zijn benieuwd.

Er werd door Marielle al gevraagd wanneer er weer een berichtje zou komen en ik riep toen "vanavond", want dat had ik vandaag weer van GJ gehoord.
Dus jullie lezen het: iedereen denkt veel aan jullie !

Maar al dat feesten hè..... dan kan in Bemmel, Gendt , Deventer en zelfs in Angeren ook hoor.
En dat Spaans spreken van jullie.... dat kunnen wij hier ook wel. Ik denk dat José, Paula uit Leidschendam en ik, een heel gesprek kunnen voeren..... (niet waar dames, zou het ons nog lukken...? ).

Nou, alle gekheid op een stokje: jullie genieten er wel van en dat mag ook !
Fijn dat jullie nu met z'n 3-en (ik schrijf het even zo, want ik weet de dubbele punt niet te vinden) zijn en geweldig dat jullie je verhalen met ons willen delen.

Pas goed op jezelf en suc6 met alles en héél veel liefs uit Bemmel

xxx mama

Diana

Hallo daar!
Wil jullie heel veel plezier wensen daar! En Inske ik zal jullie volgen met alle verhalen. En heel veel succes met de Spaanse lessen daar, het is te doen;) Geniet er goed van terwijl ik nog even moet zwoegen, haha!
x uit het Nijmeegse land

mams

kitty gebruik gewoon je moeders mobiel lukt altijd.
weer hele leuke verhalen van jullie.
moet er soms om lachen.
groetjes van pap,jurrie en roos en van mij xxxx

Ronald

Hey meiden, ik lees dat jullie het naar jullie zin hebben en veel zien en ondernemen!! Ik mis jullie wel, Kitty en Liset, sorry Inske jou niet zo, hahahaha, maar ook wel hoor, je bent alleen nog niet zolang weg!!!

Geniet ze daar, mis jullie alle 3,hihi!!

XX Ronald

Josje

Heey meiden,

Wat leuk weer om jullie verhaal te lezen! Jullie vermaken je prima volgens mij en maken veel leuke dingen mee! Gaaf dat jullie gedoken hebben!
Geniet ze daar!

xxx josje

silvi

hey meiden,

leuk om weer te lezen dat jullie je echt wel vermaken daar, en ja party time dat is wel aan jullie besteed hahah, maar kijk dan wel ook een beetje rond als je in de bus zit ook al is het nog vroeg dan!! ( want gingen jullie niet om wat van het land te zien) ;) nouw geniet er van en ik blijf jullie verhalen lezen en de foto's bekijken.

xxx silvi

Lonneke S

Heee!!
Klinkt weer helemaal super!! Over 2 weekjes heb ik ook weer internet :P misschien dan zelfs ook wel facebook en skype ;)! Duiken!!! Zoooo toffff!!!! Kom je daar ook haaien tegen?!
Wij hebben nu ook lekker vakantie, en het weer was afgelopen dagen bijna net zo goed als bij jullie ;) (nu regent het weer ;):P!
Veel plezierrrrr en tot het volgende berichtje!

gj

tof hoor, duiken! nice!
jullie zijn al weer een maand weg joh, de tijd vliegt voorbij :p

wat cool dat jullie tussen jullie reizen door nog even tijd hadden om naar Afghanistan te vliegen om dit verhaal te posten! ;) (zie titel bericht) haha!
xx

Marleen

Hej meiden!

Leuk om te lezen dat jullie het daar zo naar de zin hebben! Leuke foto´s ook!

Veel plezier nog!

Sam

Hola Chicas :)

I ligg do im Bett in Baños :) Verrussa löns di ganz Ziit huera Fürwerk laufa... kai anig evt. isches glich chli en Fiertig oder so... HaHa :) Isch a super Wucha gsi mit eu in Montañita :)

Now it's enough swiss german (not german!!!) :)

Baños is really great! You should come over here :) Today we rafted down a river and tomorrow we will go to the jungle for 2 days! Than my trip is over and I will go back to the original mountains in Switzerland... Enjoy the rest of your trip :) See you in switzerland on skis!

Sam

Oma en Opa Grasmeijer

Hallo,
Wij (Valerie, papa en mama) zijn nu bij opa en oma Grasmeijer. Hier gaat alles goed! Fijn dat je zo gezellig bezig bent. Het allerbeste van Opa en Oma Grasmeijer

Kenneth

Hoi hoi meiden,

Ik heb inmiddels de foto's al ff bekijken en merk dat jullie er goed uit blijven zien, ondanks de lange nachten. Blijf ook vooral genieten van alle pubs en uitgaanstentjes. Ik kan wel zeggen dat jullie van hert landschap moeten genieten, maar dat heeft de rest al gezegd.
Top dat jullie (Kitty & Lisette) de cursus voor gevorderden al volgen. Nog even en jullie volgen weer met z'n drieen les!!!

Ik ga er wel van uit dat jullie nu wel vloeiend spaans spreken (en niet terugvallen op je engels).
Lisette, leuke nieuwe papa en mama heb je (zie foto).

Hier gaat alles z'n gangetje. Kimberley (kapsalon & bijbeunen) en Joey (Jumbo & Kwalitaria) werken veel. Joey doet het goed op school.....gelukkig en haalt alleen maar 8'en (zou tijd worden). Ik ben zelf ook erg druk, maar ja dat ben ik wel gewend.

Veel plezier meiden en tot het volgende verhaal!

Kus Kenneth

Kenneth

Sorry voor de taalfouten!

Kus

frans, oma, ineke en cilia

hallo wereldreiziger

wij lezen je verhalen en ik doe nu ineke en cilia voor hoe je op je mail komt

het ziet er geweldig uit

moet nog je laatste bericht lezen
later meer
frans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!